Baby träning, träning med babyn...?!


Idag gick det av stapeln! Min träning är igång, och nu ska mina 20 gravid kilon bort! 10 har redan försvunnit och jag ser framemot en riktig utmaning nu till höst och vinter. Beach 2011 watch out!!!

Sats Odenplan har baby-träning, altså där babyn får vara med medans man tränar. Så jäkla bra idé! Tack Sats. Någon som fattat att en minus 6 månaders baby vill digga med morsan eller farsan till bra musik och se några coola moves, hehe.



Babyn ska ligga på en matta framför mamman (jag ska bara säga mamman för inte en enda farsa syntes till där...såklart) en stepp-bräda, hantel och en gummiliknande hopprep som jag inte fick testa på för att...

...klassen började med uppvärmning och en konditionsdel på brädan. Riktigt svettigt och kul. Nayomi undrade vad F*** morsan gör och hade det ganska kul. Hon sprattlade mest på rygg :) Efter 25 minuter gick sirenen igång, för er som inte hört hennes skrik, så låter det som 10 bebisar med varsin megafon i en tunnel som ekar!

Paus i 15 minuter tills hon somnade...



Jag hann iallafall med armhävningar och stretchen sen.

Tummen upp för klassen! Hur bra som helst. Jag som va så skeptisk innan och tänkte att det blir rena tantgympan eftersom babyn är med. Men tanken är ju att man ska kunna träna en hel 55 minutersklass och ha koll på babyn samtidigt. Jag ger 2 tummar upp!



Värt att testa, fanns även 3 gravida där. Och morsor som inte såg ut att ha fött barn, såna som jag blänger på och undrar från vilken katalog dom beställt babyn ifrån. Fast det är klart, alla har ju inte samma förutsättningar...bara att inse fakta och jag skyller allt på mina gener. Jag får gå den hårda vägen.

Vi ses på Sats :)



Upp med garden!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services