Nayomi 3 månader


Så fort tiden har gått hittils, och så fort hon förändras och blir mer och mer en riktig bebis :)

Så kart att hon skulle få en 3 månaders present, eller hur!

Köpte en Hello Kitty jeans dräkt från HM 149kr



Och en matchande rosa "päls" kofta för 129kr



Lördagen 28.8 firades hos mormor med räkfrossa och lite girl talk...



...medans Nayomi sov i den berömda vaggan...



Vaggan som faktist JAG sov i för 29 år sedan och som sedan dess har gått i arv. Mina syskon, kusiner, bekanta till min mamma o pappa och syskonbarn har legat i den fina vaggan. 

Den är så fin med storken på!

Nostalgi...



Mitt namn längst upp i mitten, 1981 :) nu är Nayomis bredvid 2010 :)

Coolt va?!!



Nayomi blev altså bebis nr 20 att ligga i den...29 år efter sin mamma...

Hos mormor fanns annat kul åxå, en vibrerande babysitter! Det tyckte hon va kul, även Barry var nyfiken!



Som sagt så har mycket hänt i utvecklingen. Hon kan inte gå än, men hon kan skrika, le, prata bebis språk, bajsa, äta, sova, kolla på TV och:

äta fingrar! Mmm...mammas finger smakar gott!



I våran familj duschar vi bara under högtider. Så ett 3 månaders bad fick hon med sin rosa anka!


 
Jag var bara tvungen att kolla om hennes allra första body passade fortfarande. Det hade den kanske gjort...?

Nu köper vi storlek 62, lite stort men det växer hon in i snart!



- Paaappppaa
- Waaaaa-aaa!
- Paappppaaaa
- Hiaaaa-aaa!
- Pappa e hääär...paaapppaaa
- Nuaaa-waaaaa!
- Slaaataaan
- Måååål!

Skoja!!!!



Är det för tidigt att låta min 3 månaders gamla dotter sova i en killes säng???

Kolla Nicos min: Mmmm...schysst brud!



0-1 minut: spännande & kul!



1-2 minuter: ankan är snabb! komsi komsi...



2-2.5 minuter: kom hit din dumma anka!!!



3 minuter: aaaaah, idiot anka! Nu räcker det!



Sen var sirenen igång för fullt....

Annars var det en bra 3 månaders dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services