Träning, Promenader & Multitasking


Veckan har börjat bra träningsmässigt. Min nya diet har jag börjat försiktigt med och kombinerar den med sund mat. Jag har lite svårt med protein drinken, men det ger sig väl med tiden?!

En nyttig lunch: Två rågmackor med rökt kalkon skiva, ost, 2 dl Mini Keso, 3 olika vitaminer och en kapsyl Omega 3. Dricka: Fun Light.

Vågen visar 19 kilo kvar till målet...sakta men säkert nu...



Vid bra väder så promenerar jag från Zinkenstam där kontoret ligger, hem till Olof Palmes gata, bara det är 4.8km. Helt ok. Det är jätte soft att gå nu när vädret är soligt och lagom varmt.

Gu vad jag hatar ordet lagom.

När solen steker på och man känner att energin tränger in i varenda por i ansiktet, lite små svettigt och folk fortfarande ler när man passerar! Då är det super duper nice att promenera i El Stockholmo :)

Så min rutt är: Zinken-Mariatorget-Slussen-Gamla Stan via kajen-Kungsan-Norrmalm/NK-Olof Palmes...

Du kan mäta avstånd på jogg.se (!!!)

Tisdags gympan gick jätte bra idag! Nayomi var snällaste bebisen i hela salen :)

Hon var vaken 30 minuter och låg och sprattlade. Sen kommer hennes "ge mig nappen NU" min, och hinner man i tid så somnar hon ganska snart. Annars går sirenen igång! Jag hann i tid idag vilket resulterade i att jag hann med hela härliga 55 minuters Baby-Gym passet! Jippiii!!!

Kolla in salen! Full med bebisar :)



Nayomi redo, mama Yaz redo, nu kör vi!



"Go mama!" (lipa på du lilla prinsessa, dessa kilon SKA bort!)




Jag beundrar dem mammorna som hinner med både karriär, barn, man,  gym, botox, resor,  vänner, fester, manikyr, pedikyr och ändå har energi kvar och ser fräscha ut. Hur gör ni? Kan man gå på en kurs? Eller är det bara ett rykte som går att ni finns, fast ni inte exsisterar?

Det återstår att följa upp...

Idag hann jag iallafall med jobb, gym, jobb och afterwork med min admin idag. Äta, byta blöja, amma och dela kärleken till både Nayomi & Barry får jag helt enkelt fixa under mina vakna timmar. Ingen får känna sig utanför!

Barry insisterade på att sitta i mitt knä. Nayomi sov så vad ska jag göra? Bara att låta honom få sitta där...

Barry, Nayomi, vin och mat :)



En kvinnas starkaste egenskap: Multitasking!

Han nöjde sig med barnvagnen sen. Lilla gubben, så avundsjuk och kelig av sig...klart att matte inte glömt dig!



Amad kom hem från Oslo och med sig hade han en fiiin present! TILL MIG!!!!

Ett par örhängen från SNÖ, med en pärla på :) Tack baby!



Snart fyller Nayomi 3 månader! Får spana in ngt snyggt till henne. Tiden bara flyger iväg...Dax att börja Tradera snart igen :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services