Åre!


Vi skulle fira jul hemma i år. Annars hade vi som vanligt varit och flängt ute i världen just nu. I ett varmt land, under några palmer, varsin drink i handen och lyssnat på vågorna, vinden och shoppat gärnet!

Men, vi valde istället att åka till minus-grader och umgås med min familj, åka skidor, bada badtunna och fira julen tillsammans. Nayomis första jul hihi!

Det blev en grym resa!!!

Inför resan skulle jag se till att Nayomi hade alla varma tillbehör som hon behövde för att klara av kylan. Jag handlade det sista viktiga:


En balacvala från Åhlens ca 150kr och ett par varma vantar från HM ca 79kr



Resten har hon...och lite till...

Vi hann med en dejt med charmören Nico, medans mamma o Neda njöt av skvaller och ett glas vin! Nayomi önskade Nico God Jul och dom gav varandra några kärleksfulla slag och drag i håret.

Och hon åt upp Nicos mat. Sådan mor sådan dotter(!)



Nayomi fick en läcker "VIP" napp i julklapp från Nico, tack :)



Vi tog nattåget som gick 23.50 så vi hann leka med hennes nya klossar som hon fick i julklapp från Evin, Hayat o Noa :)

Tack!



Sen var det dax för ett bad! Jag gav min julklapp lite tidigare: Fiskar!!!
Hon ääääälskar fiskar! Det är samma fiskar som på babysimmet :)



Vi sov i en 90 säng på tåget. Det gick hyfsat bra...förutom att jag knappt fick sova eftersom prinsessan vrider o vänder på sig precis som hemma i 180 sängen...



Timmerhuset vi bodde i var jätte nice! Vi hade öppen spis, bastu och badtunna! 



Barnen hade ett eget lekrum och en Amani som nanny :)



Mamma o pappa åkte skidor på dagen. Grymt kallt och otroligt vackert!



Vi badade i badtunnan i 30 minus, brrr! Vattnet var för varmt för Nayomi så hon fick inte bada.



Hoppgungan tog vi med oss och den användes flitigt av både Nayomi och kusinen Natanya!



Den grymma kylan trotsades med lite pulka :)



Åre resan var underbart mysigt!

Lite tips till tågresa:

- Termos!!! Med lagom varmt vatten. Bekvämt och håller länge! Amad köpte en fin rosa termos från Åhlens för 99kr. Den är alltid med i skötväskan.

Jag bunkrade upp blöjor, tvättlappar, handkräm, lypsyl, termos, mjölkpulver, nappflaska o extra napp i nätbehållaren så jag slapp hålla på med skötväskan. Allt är ju super trångt i kabinen.



- Mjölkpulvret färdigmätt i en nappflaska, mycket bekvämt!

- Pläd. Det kan bli kallt på tåget och deras sängkläder är väl sisådär...

- Stroller. Våran barnvagn hade aldrig fått plats på tåget! Däremot så hade vi Juicy strollern i hytten för säkerhets skull.

Nayomi firade sin första jul i Åre :) (nästa blogg) och fick sin första tand!!!!! WIIII :D




Kram banan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services