Delila på besök


Jag har haft sjukt mkt att göra och bloggen får tyvärr lida lite då...Men, vad har hänt, massor har hänt :)

Min syster Delila har ställt upp och hjälpt mig på dagarna, så hon och hennes dotter Natanya kollar till Nayomi så jag har kunnat ordna jobb grejer. Eftersom Amad blir pappaledig från januari så kommer mama Yaz ta tag i sin karriär igen :)

Kusinerna kvällsmyser


- Bliinkaa liiillaaa sjääärnaaa dääär!!!


Jag hinner duscha mer än 3 minuter, äta medans maten är varm, slipper trampa på leksaker och mosade grönsaker, mysa med Amad och bara...vara. Delila är helt insane på dethär, multitasking med en 6 månaders och en 2 åring, ELOGE!!!!!

Jag måste slipa på mina föräldra-egenskaper, dom sitter lite löst just nu. Men jag gillar att lixåm låta en 2 åring uppleva vuxenvärlden, och göra lite små experiment, som sömnmedel i maten (skoj!)

1 minut


2 minuter


3 minuter... (lyckad experiment!)


En annan rolig experiment är bröstpumpen på en 2 åring :)

- Min mjölk är slut, har du?
- Mmm...


- Oooh så mkt mjölk du har!
- Andla tutte åsså!
- Ja men denhär först!   (lyckad experiment!)


Amad köpte en adventskalender till Natanya :)

- Du öppnar luckan och jag äter, okej?!
- Nääää....
- Okej jag öppnar och jag äter, okej?
- Nääää...

(inte en lyckad experiment...)



Jag är verkligen tacksam för den hjälpen jag får just nu. det gör mitt liv betydligt mkt enklare och jag orkar mer. Dock så verkar det som att ha 2 kids runt sig hela dagen kan sätta sina spår...

Hittade några självtagna bilder på kameran, skratta eller gråta? Både och :)


OBS! Starka bilder! Kan väcka starka känslor! 15 års gräns! Kolla med egen risk!











Inga kommentarer...





Men guu så roligt det är att ha dom i närheten!!! Nayomi har verkligen växt till sig och det är tackvare att hon får umgås med ett annat barn. Det märks verkligen en förändring på hennes beteende, "prat", skratt, energin och hur hon tar i saker, tar för sig, vågar smaka och känna och är helt enkelt med mer :)



Nu är jag helt slut. Men Nayomi fyllde ju 6 månader nyligen (28.11) och vi har ju köpt lite grejer till henne, så snart kommer den här: Nayomi 6 månader :)

Håll utkik. Dax att sova.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services