Julshopping


Idag har jag shoppat några julklappar till dom minsta (N & N) som dom ska få öppna i Åre på julafton :)
Bloggar om dom sen så jag inte avslöjar allt nu, hehe!

Nayomi fick sin andra julklapp för i år från Yemina & Hamdi: Mam Nappar + Napphållare = Great!!!



Nappar behövs alltid. Hur många man än har så hittar man aldrig EN när sirenen tjuter...Dom borde göra napphållare till föräldrar, jag skulle köpa en direkt! I snygg design såklart! Det är väl ändå vi som letar efter nappen!?

Jag läser ju alltid Aftonbladet på min Iphone och det är typ enda gången jag hinner läsa den. Men så idag så stod det om fattiga barn i Sverige, att över 340.000 barn i Sverige lever i fattigdom! (Svensk fattigdom som innebär mindre prylar, lägre status på jobb och skola och kanske inte all den mat man vill ha...)

Självklart är det hemskt. Att föräldrar, oftast ensamstående mammor lever med minimal inkomst och kan inte ge det dom vill till sina barn. Klart det är hemskt att vissa barn önskar sig JULBORD som julklapp!!! Önskar sig MAT? I Sverige???!!! Hela kläder, varma kläder, MAT!

Det får mig att stanna till.

Vänta nu. Det är i mitt land som dessa barn inte får uppleva en jul med mat, varma kläder. Kom igen, det är ju sinnes sjukt. Så mycket pengar och bistånd som svenska folket skänker varje år. Så går grannen och hoppas på att hitta rea varor i Ica butiken. Helt sjukt!

Nästa år ska jag samla in pengar som går oavkortat till att köpa mat och julklappar till alla barn som inte har den lyxen att äta sig mätta och kolla på Kalle Ankas Jul! Listan kan bli lång. Men jag har inte mage att läsa en artikel om svenska barn som inte har mat och varma kläder och sen shoppa vidare.

Jag köpte knappt några julklappar idag efter det jag läst. Tappade lusten av att köpa saker som jag vet att våra barn lätt klarar sig utan. Överkonsumtion.

A...som sagt. Julen är mysig. Men faktan kvarstår att 90% av alla inhandlade juklappar är helt överflödiga, onödiga och det enda vi gör är att lära våra barn uppskatta julen pga alla julklappar.

Det hade btw inget att göra med napparna syrran! Även om Nayomi har ett dussin av dom. Skulle vi vilja klara oss på EN napp så skulle vi göra det. Vi skulle helt enkelt uppskatta den enda nappen så pass, att vi alltid hade koll på den. Tvättade den noga och höll den kärt. Men även jag är överkonsumerad :(

Så INGA JULKLAPPAR TILL OSS!!!!!!!! Skänk bort dom pengarna istället och messa mig vart ni skänkt. Det kan vara min julklapp :) 

Move on....

Amad hämtade en hoppgunga från B & A & D idag som Nayomi får låna istället för att köpa en egen. Tack för lånet! Den är ju sprillans ny. Rätt stor, enkel att sätta upp!



Hon svajade mest runt. Vi tar med oss den till Åre så får hon öva i den!

Annars har denna måndag gått till att TVÄTTA! 7 maskiner, 4 timmar, 1000000 plagg....

Kvällen avslutades med några Funny Pics i soffan:







Och så lite gos med pappa :)



Nu ligger hon på tvären i sängen och delar kudde med Amad. Sweet :)

Morgondagen kommer gå åt att packa, hitta rånarluva till Nayomi och kanske fika med någon?!




Kram


Kommentarer
Postat av: Jessica

hahaha ååååh vackraste tjejen i världen!

2010-12-21 @ 19:17:17
Postat av: Sofie

Katrin Zytomierska (bingos tjej) har gjort en sån julinsamling iår! Hon har skrivit om allt på hennes blogg :) Fint initiativ tycker jag!



God Jul :)

2010-12-23 @ 23:27:22
URL: http://thepalma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services