Nayomi 1 månad!


Den 28.6 var det en månad sedan våran vackra dotter Nayomi kom till världen.
Det skulle vi så klart fira!



Vi tog en promenix till NK våning4 (alla mammor, pappor och presentköpare: gå dit det har allt!)

Köpte denna fiiiiina baby album "Mitt första år" bok, 249kr



Den innehåller allt från "väntan på barnet" till "min första jul" (present-tips som garanterat uppskattas!!!)



Födelsedagen: 28.5.2010 kl 17.43

Längd & vikt: 49cm, 3140 gram

Hårfärg: svart

Ögonfärg: blå-grå

De första intrycket av mig: "Gu så mycket hår!" (på huvudet....)



Lite små texter i tomma utrymmen, kan vara kul att fylla i då & då :)



Vi letade efter en solhatt till Nayomi och hamnade på HM.
Där köpte pappa Amad en Hello Kitty hatt för 10kr



Och en Minnie t-shirt för 79kr



Sen var det dax att göra fot och hand avtryck!
Vi fick kittet i present av min syster Yemina och mannen Hamdi, grymt!



Först ska man knåda ihop en deg sats, där ska avtrycket göras. Tur att vi hade mjöl hemma!

Foten klar. Nayomi tyckte inte att det var kul. Så det blev en kvarts skrik-allt-vad-du-kan paus här...



15 minuter senare: tystnad, tagning, klick!



Ibland går det inte som mamma & pappa planerat. Sovpaus mitt i allt?!
Tänk om man kunde unna sig powernaps såhär i vuxenlivet (då skulle det inte bli många barn gjorda)



Slutresultaten blev bra. Kul att ha, nu har den sin egen plats i vitrinskåpet :)



Det kan vara lite kämpigt att få lillen att vilja göra dethär. Men det var värt mödan. Det blev ju såfint!

1 månad har gått så himla fort. Jag tänker på att tiden bara flyger iväg! Varje minut jag har henne nära mig är som att tiden stannar. Så underbart att känna och lukta på sitt eget barn....

Grattis :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services