Blöjor & Napp-öva


Japp, nu har vi varit hemma i 5 dagar, bytt blöjor och lite mer blöjor. Vi använder den fula blöjhinken som funkar rätt så bra, bara man får in taktiken så!

Så hur mycket går åt såhär i början? Bara babyn kan svara på det :) Mellan 5-10 blöjor om dagen....???

Här ser ni:




Så nu när vi båda kan delta i blöj VM så tänkte jag börja napp-träna Nayomi så mina tuttar får VILA lite emellan!!!

Jag började försiktigt efter en amningsomgång när hon var relativt nöjd. Hur det gick? Sådär...



Byter napp...



Nayomi: "Blääääääää"



Efter ca 15 minuters peppning och "Gu-gu-da-daaaa" baby talk så gick det bättre!



Grejen med napp-inlärningen är att jag inte har någon tålamod, alls! Det fick jag ändra på idag, förstå att hon ska godkänna en övergång från en varm & trygg tutte, till en kall & hård napp.

Det var mycket bra jobbat av Nayomi och mama Yaz är så stolt!



Vi köpte en present till Nayomi för hennes tappra besök på BVC igår.
Hon fick en kortärmad body från Prinsar & Prinsessor.



Köpte även väldigt fin tvättpåse från Berry. Så schysst att ha i badrummet och lägga hennes kläder i en egen tvättpåse :)



Sen avslutade vi kvällen med en promenad runt kvarteret. Vi hittade en jätte schysst uteservering runt hörnet, det måste vi testa någon kväll! Ligger precis bredvid Les Bons Palais på Norra Bantorget (Norra Latins gamla skolgård).

Mysfaktor: 10!!! Känns som utomlands!



Yaz, Barry och en glad Nayomi :)



Godnatt...23:29.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services