Pass till Nayomi


Nuförtiden ska man ha pass, oavsett hur gamma lman är. Vi har haft 2 turer till polisstationen. Första gången gick åt pipan. Efter 1.5 timmes väntetid på en svettig polisstation säger hon i passbåset:

"- Det är inte så många som gör pass till så små, dethär kommer nog inte att gå..."

"- So what? Vi är inte en av dom. Ta bilden, gör ditt jobb och låt oss komma härifrån!" Svettet rann och jag höll på att tappa tålamodet, det gjorde även Nayomi.

Jag skulle sitta med Nayomi i mitt knä, ha en tjock vit grej mellan oss, hon skulle ha vidöppna ögon, sitta rakt, titta in i kameran, hålla huvudet rakt...alla fattar väl att det var OMÖJLIGT...så vi gick därifrån med en gråtande prinsessa och utan pass.

Vi fick stämplar på ett papper så Amad inte var tvungen att vara med nästa gång, wooohooo



Andra gången gick bättre, dom hade en digitalkamera, Nayomi fick ligga ner på en vit plastbit och så slapp vi balansera huvudet.

I väntan på våran tur på stationen, ammad och trött



Snart våran tur...

 

Hon var nyvaken och när han klickade en bild så råkade hon precis dreggla en del...och visa dubbelhakan...



Huvudsaken är att vi fick bilden gjord. 400kr kostade det.

Återanvänds till hennes studentplakat sen, hehe!!!




Nayomi var så duktig så jag köpte lite presenter till henne :)

En sån himla söt och somrig dräkt från HM, 79kr



Och en fin jeansklänning med trosa till från HM, 79kr



Passet blev klart på 1 dag,nu ska den bara hämtas!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services