Gravid + sämre minne = sant!


Tyckte att jag hade blivit som en guldfisk på sista tiden.


(altså e jag dum eller? jag hade ju dom nyss!)


Minnet segt och allmänt småförvirrad för det mesta, har hemmanycklarna i handen, men när jag ska låsa så har jag inte dom längre...?!

"AH! Därför glömde morsan mig på Ica liggandes i barnvagnen. Hon kände att hon saknade något när hon packat upp påsarna hemma!!! Ja, ska vi skylla på gravidminnet?"


Forskare bekräftar:


Gravida HAR sämre minne


Expressen 
Gravida kvinnor är mer glömska än andra kvinnor.
Det bekräftar nu forskare.


Forskare vid Bradford
Institute for Health Research i Storbritannien studerade 23 gravida kvinnor och jämförde resultaten med 24 icke-gravida kvinnor. Studien visar att gravida kvinnor har en sämre spatial förmåga - det vill säga de har bland annat svårare att komma ihåg var de lagt olika saker eller att minnas platser.


Problemet är mest
uppenbart från tredje graviditetsmånaden till tre månader efter förlossningen.
Forskarna tror att fenomenet kan härledas till graviditetshormoner som påverkar hjärnans förmåga att arbeta.



En typisk grej när närminnet sviker mig utan alkohol inblandat.
Glömskan är bevisad av forskare. Jag och alla andra gravida kan pusta ut :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services