Mode för din kommande kid!

Nu är det dax för mig att dela med mina shopping tips & erfareneheter kring shopping, till de kommande barnet eller kanske till barnet du redan har :)

Det har varit ett virrvarr att leta och hitta nya, snygga, annorlunda möbler och kläder till vår bebis som väntas anlända den 21 maj! Vi har verkligen sett framemot att välkommna henne och göra det snyggt ;)

Jag och min man, är shopping tokiga, behöver inte vara i dyra prylar, men i schyssta prylar, som inte finns i dom "vanliga" barnbutikerna som Babyland och Ikea typ...absolut inget fel på dessa då vi handlar där själv ibland, men men men...det finns sååååå mycket mer att hitta!

Denna blogg kommer innehåla shoppingtips på kläder, prylar, inredning, till mamma, till pappa och annat som jag tycker är kul att veta och dela med mig! Allt som hör till väntan, graviditeten, förberedelser och annat jag kommer på vägen...!

Vi började redan shoppa i Dubai, på våran semester i vintras. Vi hittade inga bra affärer med vuxenmode, och jag var då i 4 månaden , kände mig redan stor, så det var ingen roligt att prova kläder. Så därför vi började kolla in i barnbutikerna istället.

Jag hittade en jätte söt vit kofta, med "pälskrage", köpte den, sen var vi igång! Det var som att trycka på en knapp och vips, nu visste vår mission i Dubai: Shoppa BABY MODE!


Den vita koftan med matchande små tofflor vi fått av Yaz svärföräldrar.
Koftan från Dubai, tofflorna inköpta på HM i Sverige.

Det slutade med att vi köpte en STOR resväska för att få hem alla baby kläder vi shoppat. Förutom en fet resväska så åkte vi på övervikt, så kul hade vi :)

Det slutade med att vi köpte en stor resväska för att få hem alla baby kläder vi shoppat. Förutom en fet väska, så åkte vi på övervikt, så kul hade vi :) 
Innehållet i väskan: Sparkdräkter, skor, mössor. strumpor, haklappar, nappar, nappflaskor, koftor, klänningar, jeans, tröjor, linnen, baddräkt, snuttefilt, pläd, start-kit, jackor, kjolar...har säkert missat ngt...

En favorit: Ed Hardy Baby, 7 olika bodies för veckans alla dagar, i olika färger och olika texter.
Alla bodies kommer i en cool necessär.


Inte sött & gulligt utan vågat och coolt! Köpte på Ed Hardy butik för ca 950kr. Tips: Kolla länken!
http://www.shopbabytrends.com/Ed-Hardy-Baby-Girl-7-Days-Onesies-Set-Multi-Size-3M-12M-P2195.aspx


En annan favorit: Armani jacka i rosa med "pälsluva" 6-12 månader
Köptes på Dubai Outlet Mall


Klänningar från Burberry 3-12 månader


Tröjor från Adams Kids, köpte från Dubai Outlet Mall, 3-12 månader
http://adams.co.uk


Cool tröja/miniklänning från Rockabye-baby 6 månader, köpte från Dubai Mall (nya gallerian i Dubai)
www.rockabye-baby.com


Läcker & rolig baby dräkt från Baby of The City, 6-12 månader, köptes från Dubai.


Hel set med tröja, jeans & jacka till från Calvin Klein Baby, 6-12 månader


Jackor från: Disney med Mimmi på, svart Burberry trench coat, och den vita från Mexx baby, 12-18 månader


Disney grejer: start-kit i låda, pläd, snuttefilt, badfilt & mini badlakan


Tröjor & t-shirts från Burberry, D&G, Laura Biagotti, 6-12 månader


Till den nyfödda: sparkdräkt, tröja, byxor, "trosor" och body, 0-3 månader


Allt möjligt: nappar, napplaskor, strumpor, koftor,bodies etc...blandat från 0-6 månader


En sista favorit från Dubai resan: Mimmie baddräkt :) 6-12 månader


Det var några plagg från resväskan som shoppades i Dubai. Nu hade vi fått smak för shopping, det kommer mera...i nästa del :)



Kommentarer
Postat av: Amad Osman

Jag vill tillbaka till Dubai och shoppa mer :)

Här kommer det komma upp massa prylar och kläder... finns en hel del att få upp ler



Shoppingtokiga är bara förnamnet...

2010-03-16 @ 09:39:31
Postat av: anni hammami

Hahaaa...ni har laddat upp ordentligt!!!!

Mamsi

2010-03-22 @ 11:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services