Smink för barn - Succé eller flopp?


En artikel från Aftonbladet: 

Katie "Jordan" Price nya bomb: planerar att lansera sminkprodukter för barn

Bilderna på en sminkad Princess, 2, fick pappa Peter Andre att rasa.




Nu kommer nästa drag från hans ex Katie ”Jordan” Price: Ett sminkmärke för barn – med dottern Princess som ansiktet utåt.


Bilderna på en sminkad Princess, 2, fick pappa Peter Andre att rasa.


– Peter hoppas att det är något slags skämt, säger en vän till The Sun.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

En ny marknad kanske? Skulle någon köpa smink för sina kidz under 5 år? Det är klart barn tycker det ser roligt ut när mamma plottrar sitt ansikte i olika färger, men hur långt ska man te det roliga?

Lilla Princess ser ut som en liten docka med enorma fransar, jätte gulligt! Skulle jag sminka Nayomi såhär när hon är 2 år? Jo, kanske om hon vill och för att prova och ha kul. Jag skulle dock inte ta steget längre med eget smink.
Kanske ändrar jag mig sen? Men tror även att Amad skulle säga stopp!

Ett alternativ till "smink" för barn vore badkritor! Det jag fick när jag var liten och ville måla mitt ansikte i alla regnbågens färger.
Det är kritor i som är allergitestade och tvättas bort med vatten. Skitkul! Mamma var smart och lät mig sminka hela min body fast när det var bad-dax! Då kunde hon bara skölja bort allt i badkaret, smart!

Länkar:
http://www.greenjellytoys.com/Shop/Index.php?sArtId=BV%20004

http://www.lekmer.se/leksaker/Pennor_och_Kritor/K%E4rnan,_Badkritor,_6_st


Slutsats? Kul & gulligt? Ny marknad? PR-trick eller bara helt jävla crazy?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services