3/4D ultraljud


Tittut kan man göra 3D/4D ultraljud. Jag rekommenderar det starkt!!! Finns olika paket, vi tog GULD.
Man får massor med bilder och videoklipp, lite utskrivna bilder också.

Ett vanligt utltraljud ger ju profilbild på bebisen, vecka 18-20 gör man den "vanliga" ultraljudet.
Kan kolla kön om man vill och om barnet ligger rätt. Bara säga till när du gör ett 2D  UL (ultraljud)

2D i vecka 18, då tog vi även reda på könet! Man ser rätt "bra" på bilderna ryggraden och skallen.




Vi bestämde oss för att titta lite närmare på Nayomi i vecka 26. Då såg man henne rätt klart och tydligt.
Lite drag, om hon log, om hon sparkade, drack vatten eller när hon "vinkade" och rörde på sig, sög på både tummen och tårna!

Här ser man handen och fingrarna, hon ville bara gömma sig hela tiden. Som sin mamma, inga bilder tack!



Det var helt otroligt. Då ser man nästan allt. munnen, ögonen, fingrar, tår, armbåge, det var en fantastisk upplevelse :)



Innan du gör detta: Drick mycket vatten!!! Ju mer vatten i magen desto klarare bilder. Det ser fortfarande ut som en liten lergubbe, hehe, men nu är det på riktigt också!



Tårna i munnen, lite combat mooves, från pappan??!!



Sömnig...kliar sig i ögonen?



Vi fick reda på att jag låg bra på kurvan. För att jag blev så stor i början på graviditeten så folk trodde att det var tvillingar eller en JÄTTE bebis. Jag vart ju livrädd. Men som ni ser, kurvan var perfekt och jag har bara stor livmoder och mycket vätska.



Man kollar hjärtrytmen och ungefär vad bebben väger. Nayomis vikt låg på 867gram (+-127gr) och hjärtslagen på 156 slag per minut. Killar brukar ligga lite lägre i hjärtslagen. 

Idag ska jag till barnmorskan för att mäta magen och kolla att allt är okej. Har haft mycket förvärkar igår så det vore bra att veta om hon har lagt sig till rätta!

I helgen ska det sista fixas, sen vill vi vara klara med allt och bara vänta på hennes entré :)


Kolla in på Tittuts hemsida: http://www.tittutultraljud.se/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services