Babyshower!


Klart att man ska ha en babyshower i sin väntas tider!
Jag hade min tillsammans med Neda vilket var jätte kul.
Vi hade bara 2 veckor emellan beräknade tider, och tyckte det vore kul med en annorlunda babyshower, 2 in 1!

Bjud dom du tycker mest om och trivs med, en babyshower ska ju ändå vara för den blivande mammas (BM) skull innan barnet kommer. BM ska stå i centrum och det ska pratas mkt bebis, hinna umgås med väninnorna, få presenter och en massa bra tips och råd från dom som redan är mammor.

Vi började kl 16.00 och höll på till ca 20.00 tror jag...?


Vi bjöd på tilltugg, lite mat, vin, snacks etc. Endast tjejer var bjudna och deras barn



Presenter! Som julafton fast mycket roligare ;)



Mer presenter...



Och ännu mer...



Det tog aldrig slut...så kul!



Förutom alla superfina presenter så körde vi några "lekar" för gästerna!

Bl.a. körde vi en liten tipsrunda i lägenheten med 1, X, 2 svar.  Frågor om allt möjligt, ex: hur jag ska föda, vad barnets andra namn kommer vara, hur mkt viktökning jag haft, mina cravings etc, etc...

Det finns mkt inspiration för Babyshower på nätet, bara att googla :)




Barry var den enda manliga gästen från min sida. Här leker han så fint!



Vi hade pysslat ihop lite give-aways, Neda blåa och Yaz rosa. Blått & Rosa var altså temat :)



Fyllning: Tack-kort, hallon godisar & ett rosa ljus



Ett inbjudningskort ska man skicka! Här är min, lite info och tider.



För att göra ett lyckat Babyshower så mixa dina väninnor, gör mat eller/och tilltugg, snacks, godis och glöm inte: VIN! Det ska vara trevligt att komma, ge presenter och sen att man har lite lekar eller annat kul för sina gäster.

Vi hade våran på eftermiddagen en lördag, så alla som hade planer på kvällen hann med dom, och alla med barn kunde komma hem innan läggdax. Vi körde lite som öppethus.

Fick jättemånga fina presenter, måste ju visa några här:

2 par fina skor



Pyjamas, strumpbyxor med volanger i baken, 1 par sköna stickade sockor



En läcker svart klänning



Lite böcker som jag måste lära mig först innan jag börjar läsa för Nayomi....




.....för visste du att den röda stora grejen till höger heter XYLOFON?  (jag erkänner, hade fan ingen aning)




CARAMBOLA???!!! Precis vad den svenska matkassen brukar innehålla...förutom potatis och äpplen...?




Så jag måste verkligen plugga på barnböckerna!

En Babyshower kan man göra mkt av, upp till var och en hur mkt man vill lägge ner i tid och detaljer. Glöm inte kamera, roligt att se bilder på magen när den väl är borta och alla andra minnen :)




Tack till alla som var med och för alla fina presenter!!!!

Kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services