Barry, den perfekta övningsbabyn


När vi fick den underbara nyheten var jag i vecka 7 eller 8 tror jag! Det var som att gå på moln, vi fattade inte riktigt hur sant det var att pinnen visade positivt. Jag sprang till apoteket 2 ggr för att vara säker på att det första testet verkligen var rätt. Samma tjej i kassan, hon bara log och sa att det var till 99% säkert!

Och det var det ju :)

Jag sa till Amad: Nu skaffar vi oss en hund! Jag har velat ha en så länge nu. Jag ÄR gravid och då kommer hunden inte vara ett substitut, den kommer vara en familjemedlem tills barnet kommer. Och vi kommer kunna öva våra föräldraegenskaper på den.

Det tog mig 2 dagar att hitta en lurvboll på Blocket.
Bilden: En 5 veckors sötnos som kallades för "Blackberry Jam-Barry"



Vi åkte till Gnesta, en liten by utanför Södertälje. Där hade hon 6 valpar, dom kunde ju knappt gå än, och alla var så nyfikna och kom fram till oss. Där satt jag på deras golv och tog upp en och en. Självklart var alla jätte söta och gulliga, burriga lite mulliga och jag önskade för en stund att alla skulle få ett lika kärleksfullt hem som våran skulle få.

Barry, han kom fram snabbt, han var så liten att han fick plats i min hand!
Han somnade till lite och vi vart helt sålda!
Till och med Amad höll på att smälta, så vi hade bestämt oss: Barry, det är våran valp!!!

Handpenningen lagd. Vi åkte hem, allt kändes rätt. Lång väntan nu, hela 3 veckor kvar innan vi skulle få hämta våran underbara lilla valp...kändes som en evighet.

Mamma åkte med mig tillbaka den dagen då Barry fyllde 8 veckor för att hämta honom. Hon vart helt kär!

Från första kvällen har vi verkligen sett till att han känner sig som hemma och trygg! Han fick med sig en bit snuttefilt med syskones lukt på. Men den verkade inte behövas. Vi hade självklart köpt allt, snuttefilt, säng, mat, leksaker, godis, matskålar etc. Det värsta en valp kan utsättas för är ensamhet, känna sig övergiven. Tänk att lillen nyss tagits ifrån sina syskon, sin mamma och sin lilla värld på 8 veckor bara försvinner.

Han sover i våran säng bredvid oss och får göra det när han vill!


Här sover han med sin panda kompis i sin lilla säng



Våran tid med Barry har verkligen gett oss instinkt i hur ett barn funkar: Han gör ljud när han vill ha ngt, han söker ögonkontakt, han ska rastas så att han inte pinkar eller bajar inne, han måste matas, han måste tvättas, ge kärlek till, ta upp honom om han blir rädd, leka med honom, trösta honom när han gjorr sig illa.

Här i Amads trygga famn...



Ja, allt som man ska göra med ett barn gör vi med Barry. Klart att ett barn är ännu mera krävande, men det har varit jättebra träning för oss att ta ansvar för en hund och sätta oss in i ett större ansvar med ett barn snart!

Gu så vi längtar!!!

Barry är speciell, han är nästan som en liten människa för att vi behandlat honom som en. Han hänger med oss överallt. Är med mig på jobbet och vi tar med honom på shoppingturer, smugglar in han i matvarubutiker så han slipper vänta utanför eller i bilen.

Han är smart.

Han är rolig.

Han busar.

Han gillar att sova.

Han älskar att sova!

Han är kärleksfull.

Han är krävande, ibland.

Han är våran sötnos :)


Några härliga ögonblick från fotoboken


Puppie eyes...



Barrys fina vinterjacka





Busiga Barry som hittat mattes lypsyl, mums...




Mattes toffla får stryk! Tror det är samma kväll som han snor ett av mina Efva Attling örhängen och ÄTER upp en!!! Tre dagar senare hittar vi den i hans bajs som han bestämmer att lägga utanför Sickla i Nacka.
Tur att den kom ut, han hade t.o.m bitit ner taggen på den, vi var oroliga att den skulle skära i hans mage.



Barry med och provkör nya bilar. Han måste ju matcha in och få plats :)




Barry testar Nayomis babygym, den får godkänt!




Här sover han på mattes värmekudde, cozy...




Visst sa jag att han gillar att sova...skönhetssömn för hela slanten! (kolla in tungan)



Nyduschat och burrig! Han brukar få ett ryck och springer runt i lägenheten och busar!


Herren på täppan! Här är vi på promenad och han övervakar matte :) 


Alla frågar oss om hur det blir när vi har bebben, mitt svar är densamma: Barry blir storebror och vi ska låta honom vara involverad! Jag tror att han blir en beskyddande hund och att han kommer vara jätte nyfiken.

Jag tror inte att det kommer vara ett problem alls att ha Barry med Nayomi. Lite mer pyssel och få ihop det. Men vi har valt det. Då ska vi även ta ett ansvar för det.

Alla gillar Barry och Barry gillar alla.

Han är våran övningsbaby och jag tror att vi lyckats rätt bra med honom :)

När det väl är dax att dra till BB så fixar vi ngn som kan ta hand om honom under ett par intensiva dagar. Hans övernattningsväska är redo och han trivs i dom flesta miljöer. Så länge han får äta, sova och komma ut!



Barry - den busiga lilla Osman hunden


 

Woff Woff!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

UNDERBART!!! Barry får gärna komma till oss!

2010-05-20 @ 11:19:10
Postat av: Amad

Anna, vad ska ni göra med Keso under den tiden då?? :D För han är bara 10 gånger större än barry, eller troligtvis 20gånger!!



2010-05-20 @ 21:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services