Unnar mig vardagslyx...


Tjock, svullen, trött och allt falerar på kroppen, jag ser till att unna mig skönhet in till det sista, speciellt efter dagens wake-up-call, komma skall för mig snart: Jätte trosa + jätte binda = Jag gråter!!!

Vilken rumpa som helst i världen får plats i dessa stretchbara jätte trosor!
(tack Neda...ska överraska Amad i dom, tadadadaaa.....)




Därför tänkte jag på hur jag unnar mig lite vardagslyx :)



Top 10 by Yaz:

1. Weekend/Övernattning
Komma hemifrån och umgås med käraste. Vi hade en familje-weekend i Nynäs Havsbad. Yaz, Amad & Barry.
Promenader, bastu, utomhus badtunna med 37 grader i vattnet, middag, sova, utsikt och frukostbuffé!





2. Skönhetssalong, bli ompysslad! Fixa dom svullna & torra fötterna, fina fötter och öppna sandaler.
Gick en elevbehandling på Gilda skolan. Pris: 300kr Tid: 1 timmes fotvård Betyg: 8





3. Ny frisyr! Vilken uppiggande grej :)
Går alltid till Amads tvilling Evin, på Salong Hair Fair! Hon är grym. Min senaste frisyr med lugg och axel-långt + slingor i ljusare toner.

Jag & en trött Barry...





4. Massage hemma by Amad
Massageolja gör susen på den trötta kroppen! Amad är grym på att ta hand om mig :)
Fotmassage när man har "oroliga ben", ländryggen, axlar och prova även att massera händerna!!!

L´occitanes Bath & Massage oil





5. Shoppa till MIG!
Vardags shopping behöver inte kosta mycket! Men det känns så bra! Ngt litet att ha....Väska? Nagellack?






6. Ansikte & Kropp
En bra ansikstkräm är ett måste i mitt badrumsskåp! Clarins funkar både dag & natt. 
Även en bra bodylotion när kroppen torkar ut. Jag kör LDB och L´occitanes Jasmin bodylotion-spray.



Glöm inte smörja in magen då den blir spänd och torr ju mer den växer, min favorit som snart e slut:





7. Dofta gott
Fick denna från Neda, kommer från Victorias Secret. Doftar så otroligt gott och har lite olja i sig så man känner sig återfuktad och så himla fräsch med bara lite spray på kroppen.
Bra alternativ om man inte vill ha stark parfym! I LÖÖÖÖÖVE THIS SPRAY!!!





8. Uppigande duschning
Fyll på med lite lyx och skönhet i duschen. Body scrub, face scrub, olika duschkrämer etc...
Hett tips: Paul Mitchels Tea Tree Special = mint doftande schampoo och balsam. Det värmer så skönt i hårbottnet och man lixåm vaknar upp och känner sig otroligt ren och fräsch.
 




9. Bubbla!
SATS Vasagatan kan man gå och unna sig en stund i deras jacuzzi. Avslappnande och smärtlindrarnde, speciellt för höft och ryggsmärtan. Bara att dra dit...





10. Trötta fötter
Uppiggande och mintdoftande fot-gel. Känns att svullnaden försvinner, en stund...





Japp, det är mina 10 bästa...Det minsta man kan göra när man känner sig som en elefant. Inte sluta leva, men ändå orka göra lite grejer. Avslutar alltid dagen med Alvedon och nässpray (gravid täppa)

Men unnar mig även...

"Långa" promenader med Barry, går på middagar, shoppar på stan och nätet, boar hemma med fix hit & dit, tar en fika mitt på dagen, glass i solen, myser med Amad och Barry, bloggar, planerar sommar-resa, träffar favvo vännerna och bara njuter av livet nu när sommaren är runt hörnet, äntligen!



 

Kommentarer
Postat av: Lina

shit vad ni shoppar och grejar :) Så mkt fiiina saker :) Å bra med massa tips på vad man själv ska hinna med innan den lille tittar ut :) Mindre än 2 mån kvar har jag.....å er lilla prinssessa är ju snart här, vad mysigt. lycka till me allt / Lina

2010-05-04 @ 10:21:46
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/
Postat av: Yaz

Ja det är bara att njuta av tiden och må bra :)



Spännande för dig!!!

2010-05-04 @ 15:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services