Värkar....


Kände redan på dagen att det gjorde lite ont hela tiden. Men eftersom jag inte tänkte föda mitt på veckan så struntade jag i att lyssna på det onda. Jag hade lite unfinished business kvar att göra...kan även kallas för kontrollfreak syndromet, inte vilja släppa taget.

Kom hem vid 18 tiden, inte så hungrig, seg, trött, ont, konstigt ont, ville bara lägga mig och glömma...

Vid 20 tiden så kände jag mig små iriterad på att Alvedonet slutat verka och blev mer och mer tveksam.

Var det värk, förvärk, känns som ihållande mensvärk i rygg o mage. Ingen aning...Hoppar in i duschen, passar på att tvätta Barry samtidigt. Det blir lixåm inte bättre nu heller. Fortfarande ont i mage och rygg.

Amad kommer hem vid 20.30 tror jag. Han ser att jag är irriterad och har ont. Han hör det på rösten åxå. Han vet att det är dax. Hur vet han men inte jag? Jag vill inte ha ont eller att han tycker synd om mig. Kan ju som sagt inte föda nu? Mitt i veckan!

Sen kommer första värken! Aj! Det bara svider till i nedre delan av magen. Håller i 30-45 sekunder? Kommer tillbaka mellan 3-8 minuters intervall. Helt skumt. Det är verkligen värkar nu!

Shit!

Amad läser på internet och googlar fram bra grejer om värkar. Inser att det kan vara latensfasen nu. Så vi börjar ta tid på värkarna!

Duschar igen, det hjälper lite, Amad packar väskan med allt nu. Jag känner att det är overkligt. Är jag gravid och ska föda?!

Det kommer mellan 3 - 8 minuters mellanrum, håller i sig mellan 45 sek - 1 minut...Jag kan andas utan problem, gå och prata. Klart det känns men inte så farligt.

Skickar lite mail, det sista nu lixåm. Har jag glömt ngt? Hade ju massa planer för morgondagen. Måste kanske avboka allt?

Jag tror att det är DAX nu! Kan ju inte riktigt fatta det, men värkarna är ju kvar och klockan är snart 01.00 så det har kommit nu snart i 3 timmar.

Inget vatten än....

Amad sover, Barry sover....

Jag återkommer....

Riktigt bra hemsida för att tima värkarna: www.varktimer.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services