Blå genomsnittsbebis :)


Efter igår var "Bad Hair Day" mössan ett måste!

En väldigt trött tjej idag! Jag antar att det är pga växtvärken?!
Hon väger nu 6580gram och är 64cm lång :)

Hon har dubblat sin födelsevikt på mindre än 5 månader och allt ligger mitt på kurvan. En genomsnitts bebis :)



Jag är så himla trött på den vanligaste frågan:
- Är det en kille...? Eller en tjej...? Så jag beslöt mig att klä henne helt i BLÅTT! Ser hon ut som en pojke nu?

Ingen frågade så jag antar att alla trodde det var en pojke...??? 



Hemma i rött, ser hon mer mer ut som en flicka nu då?
Hon är iallafall lik sin far: Allt på engång och ivrig som bara den, hehe!



Idag kom något på posten :) Men jag ska inte berätta vad det e, förrän i mitten av November. Håll utkik...



Som sagt en väldigt trött tjej idag...

Nu är det förkylningstider och Nayomi fick sin första riktiga höga feber för ett par dagar sen.

Tips! Lägg några tunna lager UNDER madrassen eller kudden så att babyns huvud kommer lite högre upp, så slipper dom ha jätte svårt att andas. Det gör att snoret inte samlas lika snabbt.

Tips2! Köp en termometer som mäter febern genom örat så slipper man stoppa upp ngt i baken eller försöka ge babyn febernappen när dom bara vill gnälla och skrika. Vi köpte våran på Tradera för ca 200kr inkl frakt och den är GRYM!!!



Nu kör vi lite näsdroppar: NEZERIL, mycket vätska som vatten och morotsdryck, och eftersom hon är en "svettig" bebis så klär jag inte på henne för mkt när vi är inomhus.



Jag har börjat ge henne kvällsvälling från 6 månader så jag får sova bättre på nätterna. Det är så himla fokuserat på att hålla sig till den månaden som står på förpackningen, men vad fasiken barn äter majsvälling i Afrika från att dom föds!

Jag tror att både mamma och barn mår bättre om mamma får sömn, och inte fokusera så mycket på vad som ska vara RÄTT och FEL hela tiden.

Ikväll får hon ligga i sin vagga och sova, få se när hon väcker mig inatt, hon somnar NU: 23.30....

....jag återkommer om denna natt....

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Amad

0230, sen var hon mellan oss igen i sängen :D

2010-10-22 @ 07:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services