Kladdigt värre



Jag har börjat ge henne mat dagligen nu och det är lite knepigt för magen, så ibland blandar jag i lite mjölkersättning så blir maten tunnare.

KLADDIGT och ROLIGT!



Favoriten är morot eller morot med potatis. Fruktpure går också bra men inte palsternacka eller majs.

OBS! Morot fastnar på kläderna, så nu får hon äta i bara blöjan eller i svarta kläder! Det är en pärs att försöka få bort dom oranga fläckarna från hennes kläder!



Hennes hår växer ut mer och mer, blir lite tunnare där hon gnuggat mest, och så har hon samlat på sig några små knutar i håret den senaste tiden.

Så det var dags att borsta bort Nayomis små rasta flätor som kommit med hennes nya fina borste :)



Pappa har en skönhetsgenomgång i badrummet:

Draa saaaaktaa och försiiiktiiigt...sneeedbeeena får ditt ansikte att se smaaaalaare uut...bort bort med dom småååa rasta flääätornaa....



Jag såg att hon hade mycket "brun mjäll" i hårbottnet. Jag fick en tub av Kattis som skulle vara bra för att få bort det. Den skulle smörjas in i hårbotten och låta verka i några timmar, sen skulle jag borsta igenom med en tät kam.



Det kändes som fet vaselin när jag smorde in Nayomis hårbotten och hela håret va bara KLADDIGT!



Hittade inte kammen, så tog Barrys, hehe!



Sen var det borsta och få bort mjället, lite tjuriga miner men lite mjölk gjorde susen :)

Sååååå KLADDIGT!



Tadaaa!!!

Mjället borta och håret schamponerat 10ggr för att få bort vaselinet!



Sen var det dags att rocka loss i Rock Star babysittern :)



Imorron blir det Bad Hair Day mössan och så ska vi till BVC och mammagruppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services