Kliar i munnen & Rutiner


Under dom senaste dagarna har hon velat natt-sova mellan 21-22.30 så lite rutiner har vi börjat få. Jag nattar henne och lägger sen henne i sin Rock Star vagga. Där sussar hon ungefär fram till 02.30-03.30 och sen är det dax för mat! Nästa mat vid 5.30-6.30, och sen är det ju dax att kliva upp vid nästa matning. Eller?

Nayomi ligger i sängen med mig tills jag går upp, vissa dagar bestämmer hon, men av dom flesta dagarna är det upp till mig, och det uppskattas verkligen :)



Barry? Han sover kvar till han hör att jag flyttar på barnvagnen mot dörren. Den lilla byrackan kan sova dygnet runt. Han är nöjd bara han får nosa på varenda lilla kissfläck utomhus, rymma till grannarna ibland, eller jucka på sin lilla hundsäng och såklart busa ibland.

Som i fredags fick jag inleda kvällen med att plocka ihop hans nalles inälvor under köksbordet...

Grrrr....


I lördags tog jag fram Munchkin nappen som man stoppar i frukt eller grönsaker i. Allt sitter i nätet så babyn kan inte få i sig bitar utan tuggar bara på för smakens skull. Coolt!



Det kliar i munnen och inget dög, inte ens Minnie tuggringen som jag kylde ner passade. Den rosa napplaskan var kul i 2 minuter (köpt från MUM ca 80kr) men sen var det dax för lite kall äpple att tugga på.

SUCCÉ!
Hon sög på den i 30 minuter, wooohooo!!! Jag hann gå runt och tänka på allt som skulle göras.
Jag hann dock aldrig göra ngt...



Sittandes är bäst nuförtiden. I liggvagnen finns en liten grej som man drar upp så blir liggdelen en liten sittdel för dom minsta. Mycket att titta på och alla intryck gör att man blir lite xtra sömnig.....



.....somnade med fingret i munnen.......



....i typ 2 timmar! Jag hann träffa Susanne, köpa och ÄTA upp innan hon vaknade, ta en latte, vinna ett bud på Tradera, förbereda hennes lunch, och sen blev det fart i vagnen!

Det sägs att barn sover bättre utomhus. Jag instämmer helt!



Till lunch serverade mama Yaz: Blåbärspurré alá Semper!

Det var så gott så till o med näsborrarna skulle fyllas till senare konsumtion. (Bara Nayomi vet hur...) 



Efter finbesöket skulle jag ta mina fylliga lår till Amads cykelpass och köra gärnet, jag var så taggad! När det var som allra jobbigast, pulsen i max och mjölksyran på sin plats, så kom den...Skylten:

NAYOMIS MAMMA!

Suck...svettet rann, av cykeln, springa efter receptionisten till Sats Kids och ta emot en gråtande, blå-snorig Nayomi i mitt svettiga famn. Yummie!
(Det blåa snoret kommer btw från blåbärslunchen)

Där satt vi 2, i soffan och väntade på att pappa Amad skulle sluta sin klass.

- Aaaltsååå mammaaa....om du läääser liiite noograannaaree så stååår det faktiiiist att på Sats Baabyyy fåår sånna som jaaag hänga meeed medans duu träänaaar och jaag kollarr pååå.... 

- Mmm men det e för barn som inte gråter, som din kompis Nico tillexempel!

- Nuu ska vi see häär maaammaaa.....vaarföör i heeela friiiden har dom lyckaatss göööraaa det sååå hääär svåårläääst fööör...?

- Gå inte från ämnet nu...!


Så mina 20 minuter på cykeln va väldigt intensiva. Jag tror allt man gör som småbarns-färäldrer gör man väldigt snabbt.

Vem kan äta upp sin mat på mindre än 10 minuter räcker upp en hand!?

Du fattar :)




Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services