Hon kryper och hon GÅR!

Som sagt, den 1a april hände det mycket :)

Och det var inget skämt heller! Hon tog sina allra första egna steg, fler än 1-2, hon gick! Samtidigt som hon faktist har hajjat att komma framåt med en fin kryp teknik :)

Oh, jag bara ler! Så underbart att hon vågar, 10 månader och går! Det är tidigt, men det är hon som gör det och vågar framförallt. Jag hade inte brytt mig om hon började gå vid 2 år, men båda våra ryggar tycket att det är helt OK att börja gå själv NU!

Vi har en Åre resa inplanerad snart. På onsdag åker vi: mamma + pappa, mormor + morfar till Åre. Vi tar X2000 1a klass med all inclusive till Östersund, det tar ca 5 timmar. Sen har vi hyrt bil som vi tar till Åre där timmerstugan väntar på oss. Så himla MYSIIIIGT!
Det blir skidåkning, brasan och badtunnan, mysiga middagar och lite avbelastning *smile*

Jag, eller VI älskar dig Nayomi! Men ibland är det skönt, även för dig, att byta famn...hihi!

Jag har varit ledig nu och hunnit samla tankarna, vara en bättre mamma och umgås med familjen. Det känns så bra! Mina 10 bästa TO DO just nu är:

1. Öppna förskolan! Vilken härlig plats att vara på! Det är så fint bonat och Nayomi älskar det!!! Sångar & Lek

 

2. Bada :) Plaska, blöta ner, sjunga, hoppa ut allt vatten och sen vara ren och fin! Lite sällskap av kusinen!

 

3. Leka, jag tror inte att jag är vuxen än...det är kul med leksaker och att smycka ut Nayomi!



4. Besök :) Alltid kul att träffa någon och prata vuxen snack men ändå njuta av bebislekar! Mormor med N&N



5. Kladda...mat mat mat...

    

6. Promenader, kul för alla!



7. Shopping, senaste köpet är en bad-dräkt med SFP50, halva priset 199kr! Badtofflor med halkskydd 139kr, och solskydsfaktor50, 99kr, från Travel Heroes!



8. Sova + mysa...hon kan sova till 9-10 på morgonen = LYX! Eller så somnar hon konstigt i vagnen...

 

9. Umgås och uppleva nya saker ihop :) som exempel hennes första smakupplevelse för sushi! Eller en sen promenad till ett event kl22, med HELA familjen :)
 
    

10. Resa! Varför inte på första plats? Jo för att resandet i sig är inte så kul, slitsamt och begränsat för Nayomi. Det är på plats det blir kul, och då ingår dom flesta överstnämnda :) Snart drar vi 4 dagar till Åre, sen åker vi 11 dagar till thailand!

Jag längtar.....

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services