Resa i 27 timmar!

Jag hör jämt föräldrar som inte vågar resa för att barnet är för litet eller för stort, eller resan till Mallis är för lång eller för varmt, för kallt, för bla bla bla...

Jag har ett svar till er som funderar på att resa med barnet: DOM ANPASSAR SIG!

Barn anpassar sig bättre än vi vuxna gör. Oftast så blir resan jobbig och slitsam eftersom föräldrarna inte orkar eller kommer överens. Det är klart som f*n att det tar på energin att resa. Inte minst sagt med all packning, incheckning, mat, säkerhet, blöjor etc etc. Jag vet!

Första resan med Nayomi gjorde vi till Öland. Bilade i 5-6 timmar när hon va knappa 5 veckor gammal! Andra resan åkte vi till Tunisien, då var hon 6 veckor. Sen till Grekland när hon fyllt 8 veckor. Nu till Thailand när hon är 10 månader.

Allt går bara man anpassar mat och sovtider till barnet. Resten fixar dom själva! Om föräldrarna är sams, orkar och VILL resa. Sen kan dom bli kinkiga och sjuka under resans gång, men hallå, det är ju inte hela världen så länge det är säkert :)

Nu har vi rest i 27 timmar från dörr till dörr. Nayomi är jetlaggad o förvirrad, glad och nyfiken :)
Amad sover...
Jag? Jag anpassar mig, Jag är en nattmänniska så ett par timmar hit eller dit på kvällen e lugnt. Få se imorgon bitti...

lägger ut bilder imorgon! nu sova!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services