Hos kusinen Noa

Vi åkte till faster Evin och familjen idag. Där väntade en efterlängtad maträtt som heter "Dolme". det är en väldigt speciell grytliknande rätt som tar mycket tid och mycket tålamod att göra. Så vi njuter ca 2 gånger per år av den maten :)

Kusinen Noa vill ju såklart vara som storasyster! Så Nayomi fick låna med sig lite av hennes leksaker! Det är ju jätte kul med nya saker!

  

Innan vi gick så hade Noa en noggrann genomgång av alla nkappar och spakar. Nayomi lyssnade och tog till sig med sin rufs kalufs till hår!


Smakprov på en Ior kloss. Godkänt!


Hon fick en gurkbit medans vi väntade på maten. Den höll i 1 timme och hon blev skit sur om någon av oss försökte gömma bort den. Här i Hayats knä :)


I helgen har det smakats på en massa nya grejer och hennes smaklökar börjar ta fart! När vi kom hem så såg hon en klubba på bordet. Hon ville ha den och jag tog (så klart) bort den. Men då satte hon igång sirenerna och efter 10 minuter gav jag upp. Hon fick den, blev knäpp tyst, smakade och gillade, och sen var det ok!



Aptiten har hon fått från mig, men envisheten skyller jag helt på pappa...!!!

Puss på er och tack Noa för alla fina saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services