Nayomi 9 månader!

Kan någon STOPPA tiden?! Det går ju alldeles för fort! Det är både kul och spännande och hon bara växer och utvecklas, men det är sjukt skrämmande vad fort tiden går! Nyss kom vi ju hem från BB, och nu håller jag på att planera hennes 1-års dag! Det är bara 12 veckor dit...

Men idag fyller hon 9 månader! :)
Idag är prick 25år sedan Olof Palme mördades. Det är mycket folk på hans minnes-sten och blommor och ljus på gatan...tänk att gatan döptes om från Tunnelgatan till Olof Palmes gata! Synd bara att det vart efter hans död.

Tänk att jag var 4-5 år när han sköts, och jag minns det så himla bra! Pappa och mamma satt fastklistrade vid tv:n och alla pratade om det, folk grät och det var så stor händelse även i mitt liv. Redan DÅ! Jo, jag minns dagen för 25 år sedan...känner inte till Olof så bra men hans gärningar och politik gillar jag! RIP...

Nayomi fick fira sina 9 månader på miniSats medans mamma o pappa tok-tränade spinning. Jag har haft 3 veckors uppehåll och nu känns det i kroppen, autsch!

Lite presentuppdateringar idag tänkte jag. den senaste tiden har hon fått en hel del fina seker, vi börjar med dom STOOORA grejerna :)

Fia köpte en häst, den är ENORM, jätte cool:



Grannarna, Guccis mamma kom med en jättefin "Bondgårdens alla djur" pek-bok där man trycker på djuransiktet så låter det muu eller bää eller nöff nöff! Av Evin & Hayat fick hon en "Ankor" bok, så när man trycker på den gröna knappen så låter det: Kvack, kvack!



Amad köpte en ank-tvätt-handske (Osman släkten gillar ankor?)



Så nu ska jag hitta på något roligt till hennes 1-års dag! Har tänkt på en clown eller ponny ridning eller hundshow eller så hyr vi in ett helt circus!

Ingen aning...letar på...temat tror jag redan vet: Prinsar & Prinsessor :) Frivilligt för föräldrar att klä upp sig! men små prinsar och gulliga prinsessor vill jag se massor utav :) Hihi!!!

Och som Kattis hade gjort på Viktors 1 års kalas: Goodie Bag! Det ska vi ha! Fylla den med lite kul saker!

Aaaah, fiske damm!!! Är det för tidigt?

Jag ska hålla fötterna på jorden, tycker bara det är skitkul att planera! Hade jag haft pengarna så hade jag faktist byggt en Wonder Land i Centralbadets park!

Oh min älskling är sååå söt! Nu sussar hon med sin nya favvo docka som jag kallar för Anna. Då det var Anna (Guccis mamma) som gav henne den! Liknar henne faktist, hehe!


Jag ska surfa lite efter något kul till kalaset som är om 3 månader! Det är på en lördag, vilken tur!!! Hoppas det blir fint väder! Ska ha kalaset ute på gården isåfall :)

Go natt...vi ses imorgon...hoppas denna måndag varit bra! Tack alla för alla fina presenter!

Kram 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services