Amad Pappaledig!


I måndags var det dags att ge Amad mer tid med Nayomi :)

Det var blandade känslor när jag skulle lämna sängen, och pussade min dotter på pannan tidigt på morgonen...både saknad av henne, men även en stor motivation att jobba hårt för att hon ska få en bra framtid!

Det var svårt att sluta kolla på mobilen. När kommer samtalet om att hon bara skriker? Eller smset om något annat jobbigt. Eller...?

Inga samtal, inga sms, bara glada miner och en galen syn när jag kommer hem!

- What happens with daddy stays with daddy...?!



Haha, hur har dett gått hemma idag??? Bra?!

Så vad händer när inte mamma är i närheten då?

Nayomi berättar:

- Pappa har lärt mig äta kinesisk spagetti! (risnudlar)



- Pappa har rett ut mina rastaflätor och fixat en kam till mig! Så nu är håret fint igen :)



- Jag får vara en naken-bebis nääär jag vill! OCH jag får prata ostört med vilken napp jag vill!



- Jag får läxa upp min favvo gris-leksak nääär jag vill när den inte lyder!



- Och jag får skrika så högt jag kan i vilken restaurang jag vill! Och pappa bara skrattar :)



- Så mamma, du kan bara jobba i lugn o ro, vi har det jätte kul och nu har jag en fin pulka åxå som pappa drar mig i på gården. Fram och tillbaka!



Hmmm....Ja det är ju kul att det går sååå bra hemma :)

Saknar hon mig? Klart hon gör :) Fast hon kommer bara på det när jag kommer hem. Då ger hon detdär underbara leendet och sträcker ut sina armar och vill till MIG!





*PUSS*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services