Öroninlamation :(


OMG! Dom senaste dagarna har varit kaos!!! Stackars lilla Nayomi, hon om någon har haft ont...

Det började i onsdags med lite feber och gnäll. Vi tänkte att det bara var tandfeber och inte mer med det. Sen vart det värre på torsdagen och febern steg till över 40 grader! Farmor ringde mig mitt på dagen och sa att det var bäst att jag kom hem, snabbt!

Det var inte kul att komma hem till en febrig bebis, hon bara stirrade i taket och var helt borta. Jag ringde till sjukvårdsupplysningen och berättade hur allt va, och hon jag pratade med sa att det var akuten som gällde direkt! Jag virade in henne i en pläd, tog taxi och åkte till Astrid Lindgrens.



Amad kom efter. Väl framme var det väntetid på 1 timme...

I taxin vart Nayomi nästan medvetslös och jag började gråta, vilken panik! Det var hemskt att se henne helt apatisk. Hemma hade jag mätt 40.8 i örat, 2 timmar efter att farmor gett alvedon. Altså stod det inte rätt till.

Inskrivning, urintest, blodprov och väntetid. Nayomi piggnade till lite då och då, en stark liten tjej :)

Det sätter fast en påse som samlar all kiss...blöjan på ifall den läcker lite.


Sticker hål i stortån för blodtest :(


Medans läkaren väntade på provsvaren kollade vi in fiskarna.



Det var många barn på akuten. Nayomi en av dom minsta, och en av dom gladaste :) Hon ler ofta och det ska hon få en stot guldstjärna för i torsdags!

Läkaren konstaterade öroninflamation. Suck...

Antagligen har hon haft det i ett par veckor men att det bröt ut nu med hög feber. Lilla bebis, tur att vi åkte till akuten!

Lugnande samtal till alla oroliga. Eller snackar du fotboll ;)


Penicilin i 5 dagar...Alvedon + Ipren och en massa vätska!

Samma natt väckte Barry mig vid 2 tiden, och jag tänkte neeeej inte nu, vad vill du? Ut och kissa? Men det visade sig att han ville uppmärksamma Nayomis tillstånd: Hennes feber var uppe i 41.3!!!

Hon kokade! Snabbt upp, ta av allt, Alvedon i rumpan, i med vätska, sätta på kranen och svalka av henne! Det var snabba ryck innan feberkrampen kom! Tack Barry, du var hjälten inatt!!!!!!

Inte ofta hon är såhär utmattad, helt borta :(


MEN...
Nu är allt stabilt igen. Penicilinen gör sitt och Nayomi mår 1000 gånger bättre!

Jag återkommer...Nu hoppas jag på lite sömn efter dessa hemska nätter...

Älskar dig Nayomi. Puss. Godnatt...

Kommentarer
Postat av: mormor

Stackars lilla pluttis! Tur att allt är bra igen. Hemskt att höra att du har varit såååååå himla dålig! Älskar dig!

2011-01-24 @ 11:50:58
Postat av: Jessica

Åh vad skönt att höra. Hon är supertjejen.

2011-01-25 @ 14:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services