Xylofon...?!


När jag var liten så hade jag en sån. Kommer ihåg alla fina färger och hur jag tog loss delarna och "åkte skridskor" på vardagsrums golvet...hmmm...stackars parkett! Kommer även ihåg att dagis hade en sån, åxå färgglad och med 2 pinnar!

XYLOFON!

Fatta att det stavas med X! Svenskt ord som stavas med X! Hade ingen aning, även i barnboken fanns det. Men tänkte inte på det. Nu var det dags att hitta en sån till prinsessan som älskar att slå skeden i bordet för att det låter kul :)

- Ursäkta mig, har ni en såndär färglad grej som man plingar på?
- ?
- Ja en såndär "pling plong"? Du vet..?
- Mmm nää...?
- Med olika färger på delarna och med två pinnar!?
- En Xylofon???!!!
- Ja precis!

149kr på NK barn :)



Måste smaka på tonerna :)

Ton 11 smakar bra...



Farmor får helt enkelt ta på sig öronploppar i veckan, för denhär bebisen fattade galoppen direkt och bara slog o slog o slog ikväll!!!

En liten trummis på G :)

Vi har handlat lite idag, lägger upp dessa prylar imorgon, godnatt!



/Pling Plong!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services