Nayomi 1 ÅR!!!

GRATTIS MIN ÄLSKADE DOTTER PÅ DIN 1 ÅRS DAG!!!

Jag kan inte säga annat än att tiden har gått fort! För ett år sedan kom vi hem från BB med en liten liten sak i bilbarnstolen, en mössa med I Love Daddy på. Mini mössan :) Jag trodde att hon alltid skulle vara min mini bebis...



En av dom första bilderna från BB. Kramade sin snuttekanin och vi kunde inte slita blicken ifrån henne. Våran bebis. Ett nytt liv. Nånting som var så skört och helt beroende av oss...



Söndag den 30 maj kom vi hem, välbehållna och såklart: Överlyckliga!!!

Solen sken och det var liv på gården. Våra Champagne grannar ville fira den "nya grannen" och bjöd på Champagne som Amad. pappa Amad(!) fick sabrera :)



Det slutade bra och även jag smuttade på första glaset efter månader av torka, haha!



Första promenaden och latte moodet är redan på!



Sen dess har vi gjort mycket som hela familjen varit med på, resor, utflykter och äventyr. Hon har fått vara med om mycket och testa sig fram. Vi har gjort Dubai, Grekland, Tunisien och Öland!
Nayomis första resa gick till Öland, då var hon bara 4-5 veckor. Vi åkte bil dit och hon satt i sin stol, tyst och nöjd hela resan...

Mammas tutte var mat, trygghet och tröst 7 månader framåt :) Bilden från villan på Öland



Pappa o dotter på Strutsfarm, och hästfarm antar jag...?!



Efter Öland åkte vi till Grekland med familjen Antonsson. Då var Nayomi 6 veckor :)
Flyget gick prima! Hon sov för det mesta och anpassade sig så himla bra!



Det var soligt och varmt, så vi tänkte xtra mycket på att ge henne vatten, solhatten på, UV skydd i form av kläder och filtar och skugga! Jag låg alltid under parasoll så klart! Bada? Inte i havet, jo, kanske doppa tårna, men annars i sin egen pool som vi köpte: En uppblåsbar barnpool! Som även funkade som skydd på stranden :)











Vi har alltid tänkt på säkerheten när vi reser och allt tänker vi igenom innan vi gör! Inga risker, inga dumma snabba beslut men vi lever vidare med våra resor och äventyr MED Nayomi!



Vi har badat, tagit sprutor på bvc, torkat snor, smakat på allt möjligt som tex vattenmelon som 6 veckor gammal. Vi har rest till 3 olika länder, upplevt julen och snön och minus 30 grader! Bastat, åkt pulka, hoppat i gunga, lekt i sand och allt det man brukar göra...Med ett STORT leende på läpparna, för det är vad Nayomi är bäst på: LE :)

Badbaljan och den röda ankan...



Babysim i oktober ´10



Döptes i kyrkan med vit klänning och mottagning den 9 oktober ´10





Barry & Nayomi, båda sussar....



Matupplevelser i mängder :)



Riggad inför den kalla vintern!



Julafton i Åre ´10



Nayomi har inget emot att vara på resande fot :) Här på nattåget till o från Åre



Kul i Dubai dec/jan ´10-´11, mormor o morfar va med!



Nayomi älskar andra bebisar :) i alla former!



Hon är med oss överallt. På mitt kontor, på fester, på stan, på gymmet mini sats då :) och hon har faktist blivit socialt nyfiken tack vare det. Vi håller ögonen på henne...!!!



Nayomi i 3 ord: Ler, Går och säger "ooojjjj"



Pappa o dotter på öppna förskolan



Brrrrrr......



Mammas prinsessa....



Dubai april ´11



Hon äääälskar mina grejer i badrummet. Hon kan helt enkelt vända upp o ner på allt och bara njuter av att stöka till det. Plocka ur o plocka in...100 gånger....



Leendet på plats :)



Busflinet på plats...Vad har du gjort nu då???



Helt underbart att få vara mamma till en söt, frisk och energisk dotter!!! Jag är en stolt mamma, och kommer alltid att vara en stolt mamma över detta underverk :)



Grattis igen min bebis Nayomi. Du är mitt allt. Du är min solstråle och du ger mig glädjen till att leva när det är tungt, du ger mig hopp om att kärleken finns, du ger mig krafter att fortsätta tänka positivt och du ger mig, din pappa Amad, Barry och alla andra du möter: Ditt fantastiska leende som smittar av sig!

Grattis älskling!!! Vi älskar dig, alla, jag och pappa älskar dig mest :)




Pussar från mamma och pappa!

Denna blogginlägg är ett minne tillbaka ett år. Nästa inlägg kommer handla om kalaset :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
survey services